my & média - Koupelna od návrhu po realizaci
KOUPELNA OD NÁVRHU PO REALIZACI
O posledních trendech v obkladech, sanitě a koupelnovém nábytku se zakladatelkou a majitelkou ateliéru glamur, Ing. Petrou Glacovou.
Ateliér glamur má v Praze vlastní showroom zhruba rok, fakticky zde však působil již dříve. Přibývající množství klientů z hlavního města a okolí bylo hlavním důvodem, proč firma rozšířila svou působnost o pražský showroom, který doplňuje ostravská pobočka.
Středobodem působení ateliéru glamur jsou koupelny. Jak ale zdůrazňuje jeho zakladatelka a majitelka, Ing. Petra Glacová, prodává také dlažby a obklady, které jsou pro firmu stejně důležité jako koupelny. Jedná se o dlažby nejen do koupelny, ale také do ostatních částí domu, na terasy či do veřejných prostor. Ateliér glamur se zabývá také tvorbou wellness. Jeho klienty jsou lidé, kteří očekávají lepší nápady, materiály a služby, než které jsou běžně na trhu. Lidé, kteří cestují, se lépe orientují v designu a vědí, jaké existují možnosti. „Věnujeme se jak komerčním projektům, jako jsou hotely, shopping centra či restaurace, tak samozřejmě také realizacím pro soukromé klienty.
Naše služby jsou komplexní – od návrhů přes dodávky materiálu až po realizaci.
Co se týče sortimentu, tam je naším hlavním krédem odlišit se od hlavního proudu. Osobně vybírám naše dodavatele, jsem s nimi v přímém kontaktu a kvalitu jejich produktů si ověřuji nejen na zahraničních výstavách, ale také v jejich výrobních závodech," vysvětluje Ing. Petra Glacová.
Je v současných koupelnách něco, co byste zmínila jako trend poslední doby?
Trendy z hlediska designu jsou velmi pomíjivé, klademe spíše důraz na nadčasovost. Co mohu zmínit, je koupelnový nábytek. Ten byl sice součástí koupelen vždy, ale dříve na něj nebyl kladen takový důraz. Dnes naopak stojí v popředí a je mnohdy tím hlavním, dominantním prvkem celé koupelny. Jeho barva, materiál a tvar udávají styl celého prostoru. Toto nelze samozřejmě říct o každém nábytku, mnoho výrobců produkuje stále podobné výrobky, jaké dělali v devadesátých letech. My výhradně spolupracujeme s italskou firmou IDEAGROUP, z hlediska kvality a designu je to naprostá špička. Je to prakticky zakázková výroba. Plánujeme řešení na míru pro každou koupelnu – co se týče vzhledu, barvy, velikosti, počtu skříněk, typu umyvadel a toto řešení je pak realizováno přímo ve výrobě v Itálii.
Čím je tento zvýšený zájem o nábytek způsoben?
Nábytek je praktický a klienti to oceňují. Pokud je v koupelně dostatečné množství vhodně zvolených úložných prostor, jsou v nich uskladněny všechny věci, které v koupelně využíváme. Veškeré hygienické a kosmetické přípravky a také elektrospotřebiče, které mohou být uvnitř skříněk rovněž dobíjeny. Tím, že tyto věci nejsou vystaveny na tradičních místech, v okolí umyvadla, na policích či na okraji vany, vedle praktické stránky vynikne designové řešení prostoru. Koupelna působí uklizeněji a zůstává barevně sladěná tak, jak bylo zamýšleno při návrhu. Pro zákazníka je důležitý design koupelny, ve kterém hraje nábytek nezastupitelnou roli. Aktuální jsou skříňky s integrovanými umyvadly, což dále zvyšuje jejich praktičnost.
Umyvadla mohou být skleněná, v lesku či matu a v mnoha barevných variacích. Mezi materiály se prosazují technické novinky, které vyniknou především v minimalistických prostorech.
Například nový povrch Fenix, což je vysoce odolný materiál, přitom pocitově měkký a sametově hladký. Vyhledávaný je také povrch Ecomalta připomínající betonovou stěrku, avšak s vlastnostmi, které jej dovolují aplikovat nejen na nábytek, ale také na samotnou plochu umyvadla. Nabízíme řadu dalších prvků – boční skříňky, zrcadlové skříňky a v neposlední řadě designové osvětlení a krásná zrcadla.